Varbergstunneln
Mellan Varberg och Hamra bygger Trafikverket nio km dubbelspår, en tre km lång tunnel under staden, nytt stationsområde, plattformar i nedsänkt läge, ny godsbangård och fyra nya broar. För att avskilja järnvägen från allmänheten och samtidigt få ett estetiskt tilltalande bullerskydd har Implenia Sverige byggt en gabionmur som är en km lång.
Thule, Hillerstorp
200 meter mur för parkmiljö, som avgränsare och industriell utsmyckning.
Banvallsförstärkning Borås-Varberg
Förstärkning av 4 km banvall längs järnvägssträckan Borås-Varberg. Vi levererade frånmobila anläggningar i direkt anslutning till projektet.
Munkebäcks hage, Göteborg
200 meter låga murar till en urban innergårdsmiljö i Munkebäcks hage. En leverans som löpte under 1,5 år.
Ystads hamn
En avgränsande och fristående mur i Ystads hamn. Totalt 40 m lång och 4 meter hög.Vindlastberäkningar från AFRY för säkerställande av stabilitet.
Svedala
En lägre stödmur vid idrottsplats och rekreationsområde i Svedala. Totalt 150 m lång mur.
Södra infarten, Halmstad
Bulleravskärmare vid trafikplats Södra infarten. Totalt 140 m (280 kvm) mur.
Lägervägen Helsingborg
Bulleravskärmare för bostadsområde på uppdrag av Skanska Sverige AB. Totalt 230 m (340kvm) mur.
Väg Ulricehamn-Borås
Självdränerande stödmur längs väg 40. Brostödsfunktion och förlängning av brovingar vid en trafikplats. Totalt 500 kvm mur.
Brf Godhem Göteborg
En befintlig gabionmur av sämre kvalitet byttes ut mot en robust och stabil långsiktig lösning. Totalt 350 kvm mur.